Subscribe:

Taxsi


Yukarıdaki fotoğrafı Ereğli Devlet Hastanesinin önünde çekmiştim cep telefonumla. 

"TAXSİ" kelimesinin hangi dile ait olduğunu anlayan beri gelsin.

Kelimeyi tek harflerle yazıyorum: TAKSSİ

Türkçede yok, geriye kalan yüzlerce dilde de böyle bir kelime olduğunu sanmıyorum.

Kelimenin ortasındaki "X" harfini "İKS" değil de Azerbaycan alfabesindeki "X" (hırıltılı H) niyetiyle yazmışlarsa bir şey ifade eder: Yöremizde "k" sesi pek kullanılmaz, taksi kelimesi de h'si hırıltılı olarak "tahsi" şeklinde telaffuz edilir. Ne var ki ben bunu yazan ya da yazdıranların bu harfin o işlevinden haberdar olduğunu sanmıyorum. Bunlar, güya, "TAXI" yazarak karizma meydana getirmek isterken devasa bir cehalet sergilemişler. Türkçede X harfi olmadığını bilmeyen, cahil değil de nedir?

0 yorum:

Yorum Gönder